Przejdź do głównej zawartości
Elearning MSCDN
  • Strona główna
  • Szkolenia
  • Wyszukiwarka
  • Zasady
    zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
  • Strona MSCDN
  • Więcej
Polski ‎(pl)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Zaloguj się
Strona główna Szkolenia Wyszukiwarka Zasady Minimalizuj Rozwiń
zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
Strona MSCDN
  1. Kursy
  2. Sieci samokształcenia

Sieci samokształcenia

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli kształcenia zawodowego 2024-2025

  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła
  • Nauczyciel konsultant: Renata Żabicka

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli kształcenia zawodowego 2024-2025

Zapoznanie nauczycieli kształcenia zawodowego z nowoczesnymi formami i metodami pracy poprzez kompleksowe podniesienie kwalifikacji i kompetencji umożliwiające skuteczniejsze przygotowanie uczniów do wymagań współczesnego rynku pracy.

Przejdź do strony szkolenia

Forum nauczycieli matematyki - sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki 2024/2025

  • Autor szkolenia: Katarzyna Kobylińska

Forum nauczycieli matematyki - sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki 2024/2025

Celem sieci jest tworzenie długofalowej, efektywnej współpracy koleżeńskiej w obszarze nauczania matematyki oraz uzyskanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów.

Przejdź do strony szkolenia

Muzeum jest jak wszechświat, a każdy jego obiekt jest tylko jedną z wielu gwiazd. Interdyscyplinarna sieć współpracy dla nauczycieli

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Autor szkolenia: Emilia Szwarc
  • Autor szkolenia: Maria Trzos

Muzeum jest jak wszechświat, a każdy jego obiekt jest tylko jedną z wielu gwiazd. Interdyscyplinarna sieć współpracy dla nauczycieli

Sieć skierowana jest do nauczycieli wszystkich typów szkół, w szczególności przedmiotów humanistycznych i zainteresowanych sztuką i historią Radomia. Projekt ma charakter interdyscyplinarny. Uczestnicy sieci biorą udział w cyklu spotkań zorganizowanych w przestrzeni Apteki Kultury oraz wnętrzach Muzeum im. jacka Malczewskiego w Radomiu.

Przejdź do strony szkolenia

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli kształcenia zawodowego

  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli kształcenia zawodowego

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli kształcenia zawodowego

  Celem  kursu jest zapoznanie nauczycieli kształcenia zawodowego z nowoczesnymi formami i metodami pracy wykorzystywanymi podczas zajęć teoretycznych i praktycznych.
 Tematyka poszczególnych modułów obejmuje:
  1. Nowoczesne metody i formy nauczania w kształceniu zawodowym.
  2. Wyzwania i bariery w ocenianiu wewnątrzszkolnym.
  3. Ocena pracy nauczyciela.
  4. Dobre praktyki w nauczaniu zawodu - współpraca z pracodawcą.
  5. Rola sztucznej inteligencji w doskonaleniu umiejętności zawodowych.
  6. STEAM-owe nauczanie zawodowe


Przejdź do strony szkolenia

STEAM w Szkolnych Laboratoriach Przyszłości

  • Autor szkolenia: Emilia Szwarc
  • Autor szkolenia: Wojciech Wytyk

STEAM w Szkolnych Laboratoriach Przyszłości

Projekt "STEAM w Szkolnych Laboratoriach Przyszłości" wpisuje się w inicjatywę edukacyjną realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, której misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, gdzie uczniowie będą mogli uczestniczyć w ciekawie i angażująco prowadzonych lekcjach, sprzyjających budowaniu kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM, czyli nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Projekt realizuje jeden z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024: "Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. 

Główne cele projektu to: wskazanie sposobów łączenia nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki podczas realizacji projektów edukacyjnych, nabycie umiejętności planowania STEAMowych lekcji i projektów, doskonalenie umiejętności pracy z wybranymi pomocami dydaktycznymi - głównie ze sprzętem zakupionym w ramach programu "Laboratoria Przyszłości", realizacja szkolnych projektów kształtujących u uczniów i nauczycieli kompetencje przyszłości.  

Przejdź do strony szkolenia

Język obcy zawodowy- sieć współpracy i samoksztłcenia języka obcego zawodowego

  • Autor szkolenia: Mariola Charyton
  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Katarzyna Małkowska-Gąska
  • Autor szkolenia: Iwona Moczydłowska
  • Autor szkolenia: Ewa Wódkowska

Język obcy zawodowy- sieć współpracy i samoksztłcenia języka obcego zawodowego

Wspieranie rozwoju kompetencji nauczycieli w zakresie nauczania języka obcego zawodowego.

1. Analiza programów nauczania dla języka obcego zawodowego.
2. Materiały, narzędzia i zasoby wspierające pracę nauczyciela oraz aktywizujące uczniów na lekcji języka obcego zawodowego.
3. Język obcy zawodowy na egzaminie zawodowym - analiza zadań.

 4. Wymiana doświadczeń, dzielenie sie zasobami, materiałami.



Przejdź do strony szkolenia

Sieć współpracy i samokształcenia ,,Niepełnosprawność intelektualna nie jedno ma imię".

  • Autor szkolenia: Izabela Jasek

Innowacja pedagogiczna - interdyscyplinarna sieć międzywydziałowa dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, przyrody i języków obcych

  • Autor szkolenia: Ewa Wódkowska
  • Autor szkolenia: Błażej Helie
  • Autor szkolenia: Renata Kiliańska
  • Autor szkolenia: Monika Stępniewska

Innowacja pedagogiczna - interdyscyplinarna sieć międzywydziałowa dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, przyrody i języków obcych

1.       Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest przeznaczone dla nauczycieli przyrody i języków obcych i edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności z zakresu interdyscyplinarnego nauczania.

Uczestnicy będą mieć możliwość zdobycia teoretycznych podstaw oraz praktycznych narzędzi i strategii potrzebnych do tworzenia i wdrażania innowacji pedagogicznej.

 2.       Cele ogólne:

Celem szkolenia "Innowacja pedagogiczna - interdyscyplinarna sieć międzywydziałowa dla Nauczycieli przyrody i języków obcych" jest dostarczenie nauczycielom narzędzi i strategii umożliwiających tworzenie interdyscyplinarnych programów nauczania, które integrują nauki przyrodnicze i języki obce. Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności nauczycieli
w zakresie projektowania i wdrażania innowacyjnych metod nauczania, które łączą te dwie dziedziny w celu pogłębiania wiedzy uczniów i rozwijania ich umiejętności. Integracja środowiska nauczycielskiego i wymiana doświadczeń.

 3.       Cele szczegółowe:

    Doskonalenie umiejętności integracji zespołów klasowych, komunikacji i współpracy z innymi nauczycielami

    Budowanie sieci międzywydziałowych i międzynarodowych

    Samorozwój nauczyciela jako klucz do skutecznej innowacji pedagogicznej

    Tworzenie interdyscyplinarnych programów nauczania w oparciu o CLIL oraz innowacyjne metody pracy

    Wykorzystanie projektów interdyscyplinarnych do integracji przedmiotów

    Projektowanie i wdrażanie projektów interdyscyplinarnych

    Wykorzystanie nowoczesnych technologii i narzędzi edukacyjnych

    Planowanie i obserwacje lekcji  (trzy fazy) i aktywności, które integrują nauki przyrodnicze i języki obce


Przejdź do strony szkolenia

Forum nauczycieli matematyki - sieć współpracy i samokształcenia 2023/2024

  • Autor szkolenia: Katarzyna Kobylińska

Forum nauczycieli matematyki - sieć współpracy i samokształcenia 2023/2024

Celem sieci jest stworzenie długofalowej, efektywnej współpracy koleżeńskiej w obszarze nauczania matematyki oraz uzyskanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów.

Przejdź do strony szkolenia

Matematyka w roli głównej - sieć współpracy i samokształcenia dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów

  • Kierownik: Beata Dorota Wąsowska-Narojczyk
  • Autor szkolenia: Maria Bakuła
  • Autor szkolenia: Katarzyna Kobylińska
  • Autor szkolenia: Marzenna Kuć
  • Autor szkolenia: Monika Miklaszewska
  • Autor szkolenia: Grażyna Śleszyńska
  • Autor szkolenia: Marzena Węgiełek
  • Autor szkolenia: Aneta Zdzierak-Wierzbicka

Matematyka w roli głównej - sieć współpracy i samokształcenia dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów

Celem sieci współpracy jest wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela konsultanta oraz doradcy metodycznego, dzielenie się dobrymi praktykami, wspólne poszukiwanie rozwiązań w zakresie nauczania i oceniania uczniów.

Adresaci: nauczyciele konsultanci oraz doradcy metodyczni ds. matematyki z placówek doskonalenia nauczycieli na terenie kraju.

Treści: nowoczesne prowadzenie szkoleń dla nauczycieli matematyki z wykorzystaniem aplikacji internetowych i zasobów sieci (inspirująca matematyka), kształcenie kompetencji matematycznych poprzez kreatywne uczenie (się) matematyki (metody angażujące i techniki motywujące, ocenianie, uczeń z SPE), przykłady dobrych praktyk i wymiana doświadczeń w zakresie prowadzenia szkoleń dla nauczycieli matematyki oraz realizowania zadań doradcy metodycznego.

Miejsce spotkań: Platforma Moodle MSCDN oraz aplikacja ZOOM MSCDN.

Współpraca: Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE).

Przejdź do strony szkolenia

Nauczyciel na miarę ucznia XXI wieku - sieć wsparcia i samokształcenia dla nauczycieli matematyki

  • Autor szkolenia: Grażyna Śleszyńska
  • Autor szkolenia: Marzena Węgiełek

Nauczyciel na miarę ucznia XXI wieku - sieć wsparcia i samokształcenia dla nauczycieli matematyki

Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych: „Nauczyciel na miarę ucznia XXI wieku” to nowoczesna forma doskonalenia i wymiany doświadczeń oraz wspomagania nauczycieli w zdobywaniu nowych umiejętności dydaktycznych i metodycznych, cyfrowych, w zakresie pomiaru dydaktycznego i wykorzystywania wyników diagnoz i egzaminów do doskonalenia własnego warsztatu pracy.

W ramach Sieci poruszone zostaną wybrane zagadnienia z zakresu:

- Wykorzystanie wniosków z egzaminu ósmoklasisty do projektowania pracy dydaktycznej w kasach IV-VIII.

- Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów i jej rola w ocenianiu wewnątrzszkolnym.

- Formy i metody pracy na zajęciach rozwijających uzdolnienia.

- Aktywna matematyka na interaktywnej tablicy.

- Rekreacyjna matematyka – tematyczne pokoje zagadek.

- Jak przygotowywać ucznia do egzaminu ósmoklasisty?

- Oceniać, aby motywować i wskazywać kierunki rozwoju.

- Praca z uczniem mającym trudności z nauką – zobaczyć i dotknąć matematyki.

- Aktywne wykorzystanie aplikacji wspomagających nauczanie matematyki.

- Tworzenie Kart Rozwiązywania Problemów, pomagających indywidualizować pracę na matematyce.

- Praca w domu przed lekcją matematyki? – odwracamy lekcję.

- Matematyka i zasoby Laboratoriów Przyszłości.

- Webquest matematyczny.




Przejdź do strony szkolenia
Nie jesteś zalogowany(a) (Zaloguj się)
Podsumowanie zasad przechowywania danych
Pobierz aplikację mobilną
Wspierane przez Moodle