Przejdź do głównej zawartości
Elearning MSCDN
  • Strona główna
  • Szkolenia
  • Wyszukiwarka
  • Zasady
    zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
  • Strona MSCDN
  • Więcej
Polski ‎(pl)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Zaloguj się
Strona główna Szkolenia Wyszukiwarka Zasady Minimalizuj Rozwiń
zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
Strona MSCDN
  1. Kursy
  2. Edukacja zawodowa

Edukacja zawodowa

Otwórz drzwi do nowoczesnego kształcenia zawodowego! - escape room, gry dydaktyczne, webquest

  • Kierownik: Marian Kuć
  • Autor szkolenia: Monika Mazur-Mitrowska
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

STEAM-owe nauczanie zawodowe

  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

STEAM-owe nauczanie zawodowe

Cel kursu:

Zapoznanie nauczycieli przedmiotów zawodowych z koncepcją STEAM-owego nauczania zawodowego, jego znaczeniem, korzyściami i praktycznym wykorzystaniem.

Moduły:

1. STEAM - podstawowe założenia.
2. Dlaczego STEAM w nauczaniu zawodowym?
3. Praktyczne podejście do STEAM w kształceniu zawodowym.

Przejdź do strony szkolenia

Otwórz drzwi do nowoczesnego kształcenia zawodowego! - escape room, gry dydaktyczne, webquest

  • Autor szkolenia: Monika Mazur-Mitrowska
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

Otwórz drzwi do nowoczesnego kształcenia zawodowego! - escape room, gry dydaktyczne, webquest

              Otwórz drzwi do nowoczesnego kształcenia zawodowego!

                                                                   Escape room, gry dydaktyczne, webquest


       Cele szkolenia

  1. Zapoznanie nauczycieli z nowoczesnymi metodami kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego.

    • Zwiększenie świadomości na temat innowacyjnych narzędzi dydaktycznych.
    • Rozwój kompetencji w zakresie projektowania i wdrażania aktywizujących metod pracy.
    • Integracja technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIC) w edukacji zawodowej.
  2. Rozwój umiejętności praktycznych.

    • Tworzenie scenariuszy escape roomów i webquestów.
    • Projektowanie interaktywnych gier dydaktycznych wspierających proces nauczania i doradztwa.
  3. Podniesienie motywacji nauczycieli i uczniów.

    • Wykorzystanie grywalizacji do wzbudzania zainteresowania nauką zawodu.
    • Tworzenie atrakcyjnych i angażujących środowisk uczenia się.

Przejdź do strony szkolenia

Nauczyciel kształcenia zawodowego na starcie 2024/25

  • Kierownik: Marian Kuć
  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Grażyna Lech
  • Autor szkolenia: Monika Mazur-Mitrowska
  • Autor szkolenia: Elżbieta Małek
  • Autor szkolenia: Ewa Rosołowska
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

Kurs ma na celu pokazać narzędzia i strategie, które pozwolą skutecznie wspierać rozwój kreatywności i innowacyjności wśród uczniów. Uczestnicy dowiedzą się, jak stworzyć w klasie atmosferę sprzyjającą swobodnemu myśleniu, jak zadawać otwarte pytania, które pobudzają wyobraźnię, oraz jak oceniać i doceniać różnorodne pomysły uczniów. Kurs skupi się na praktycznych przykładach i ćwiczeniach, które można zastosować na każdej lekcji, niezależnie od przedmiotu.

Przejdź do strony szkolenia

Model ramy instrukcyjnej na przedmiotach zawodowych

  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Ewa Rosołowska

Model ramy instrukcyjnej na przedmiotach zawodowych

Cel:

Poznanie zasad prowadzenia lekcji wg modelu ramy konstrukcyjnej na zajęciach z przedmiotów zawodowych.

Przejdź do strony szkolenia

STEAM-owe nauczanie zawodowe

  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

STEAM-owe nauczanie zawodowe

Szkolenie  STEAM-owe nauczanie zawodowe

Cel: Zapoznanie nauczycieli przedmiotów zawodowych z koncepcją STEAM jego znaczeniem, korzyściami i praktycznym       
          wykorzystaniem.

Program szkolenia:

               1. STEAM - podstawowe założenia:
    • Interdyscyplinarność: Połączenie nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w jeden komplementarny proces edukacyjny.
    • Praktyczne doświadczenie: Nauka poprzez działanie, eksperymenty i rozwiązywanie problemów.
    • Kreatywność i innowacyjność: Rozwijanie umiejętności wymyślania nowych pomysłów i znajdowania kreatywnych rozwiązań.
    • Krytyczne myślenie: Umiejętność analizowania informacji, formułowania hipotez i wyciągania wniosków.
    • Współpraca: Praca w zespole, dzielenie się wiedzą i wzajemne wsparcie.

    2. Dlaczego STEAM w nauczaniu zawodowym?

    • Przygotowanie uczniów do wyzwań współczesnego rynku pracy: Kształtowanie umiejętności niezbędnych w dynamicznie rozwijających się zawodach.
    • Zwiększenie motywacji i zaangażowania uczniów: Nauka poprzez zabawę i praktyczne działanie sprawia, że nauka staje się bardziej atrakcyjna.
    • Rozwój kluczowych kompetencji: Krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność, praca zespołowa.
    • Lepsze przygotowanie do studiów wyższych: STEAM stwarza solidne fundamenty do dalszej nauki na kierunkach technicznych i ścisłych.

    3. Praktyczne podejście do STEAM w kształceniu zawodowym:

    • Wykorzystanie projektów: Uczniowie pracują nad zadaniami opartymi na autentycznych problemach, integrując wiedzę z różnych dziedzin.
    • Zajęcia laboratoryjne i warsztaty: Praktyczne doświadczenia pozwalają na lepsze zrozumienie omawianych zagadnień.
    • Nowoczesne technologie: Wykorzystanie druku 3D, robotyki, programowania i innych narzędzi technologicznych.
    • Współpraca z przedstawicielami biznesu: Zaangażowanie ekspertów z różnych branż w proces edukacyjny

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Nabycie wiedzy na temat koncepcji STEAM i jej znaczenia w nauczaniu zawodowym.
  • Poznanie praktycznych metod i strategii nauczania STEAM.
  • Zdobycie umiejętności projektowania i realizacji projektów STEAM w szkole zawodowej.
  • Nawiązanie kontaktów z innymi nauczycielami i przedstawicielami biznesu.

Uczestnicy szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli przedmiotów zawodowych ze wszystkich typów szkół zawodowych.


Przejdź do strony szkolenia

Wstrzymać nudę, ruszyć budę – escape room w edukacji zawodowej

  • Kierownik: Marian Kuć
  • Autor szkolenia: Grażyna Lech

Nauczyciel kształcenia zawodowego na starcie

  • Kierownik: Marian Kuć
  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Grażyna Lech
  • Autor szkolenia: Monika Mazur-Mitrowska
  • Autor szkolenia: Elżbieta Małek
  • Autor szkolenia: Ewa Rosołowska
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła
  • Nauczyciel konsultant: Katarzyna Sasal

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

  • Autor szkolenia: Elżbieta Małek

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli szkół branżowych, doradców zawodowych oraz innych zainteresowanych tematyką kursu.

Podczas kursu realizowane są 3 moduły: 

1. Kreatywność i innowacyjność w nauczaniu zawodu.

2. Rola nauczyciela w skutecznym motywowaniu uczniów do nauki.

3. Umiejętności/ kompetencje przyszłości jako drogowskaz do planowania dalszej nauki ucznia i absolwenta szkoły branżowej.

Przejdź do strony szkolenia
Nie jesteś zalogowany(a) (Zaloguj się)
Podsumowanie zasad przechowywania danych
Pobierz aplikację mobilną
Wspierane przez Moodle