Skip to main content
Elearning MSCDN
  • Home
  • Szkolenia
  • Wyszukiwarka
  • Zasady
    zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
  • Strona MSCDN
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Log in
Home Szkolenia Wyszukiwarka Zasady Collapse Expand
zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
Strona MSCDN
  1. Courses
  2. Edukacja zawodowa

Edukacja zawodowa

STEAM-owe nauczanie zawodowe

  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

STEAM-owe nauczanie zawodowe

Cel kursu:

Zapoznanie nauczycieli przedmiotów zawodowych z koncepcją STEAM-owego nauczania zawodowego, jego znaczeniem, korzyściami i praktycznym wykorzystaniem.

Moduły:

1. STEAM - podstawowe założenia.
2. Dlaczego STEAM w nauczaniu zawodowym?
3. Praktyczne podejście do STEAM w kształceniu zawodowym.

Przejdź do strony szkolenia

Otwórz drzwi do nowoczesnego kształcenia zawodowego! - escape room, gry dydaktyczne, webquest

  • Autor szkolenia: Monika Mazur-Mitrowska
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

Otwórz drzwi do nowoczesnego kształcenia zawodowego! - escape room, gry dydaktyczne, webquest

              Otwórz drzwi do nowoczesnego kształcenia zawodowego!

                                                                   Escape room, gry dydaktyczne, webquest


       Cele szkolenia

  1. Zapoznanie nauczycieli z nowoczesnymi metodami kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego.

    • Zwiększenie świadomości na temat innowacyjnych narzędzi dydaktycznych.
    • Rozwój kompetencji w zakresie projektowania i wdrażania aktywizujących metod pracy.
    • Integracja technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIC) w edukacji zawodowej.
  2. Rozwój umiejętności praktycznych.

    • Tworzenie scenariuszy escape roomów i webquestów.
    • Projektowanie interaktywnych gier dydaktycznych wspierających proces nauczania i doradztwa.
  3. Podniesienie motywacji nauczycieli i uczniów.

    • Wykorzystanie grywalizacji do wzbudzania zainteresowania nauką zawodu.
    • Tworzenie atrakcyjnych i angażujących środowisk uczenia się.

Przejdź do strony szkolenia

Nauczyciel kształcenia zawodowego na starcie 2024/25

  • Kierownik: Marian Kuć
  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Grażyna Lech
  • Autor szkolenia: Monika Mazur-Mitrowska
  • Autor szkolenia: Elżbieta Małek
  • Autor szkolenia: Ewa Rosołowska
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

Kurs ma na celu pokazać narzędzia i strategie, które pozwolą skutecznie wspierać rozwój kreatywności i innowacyjności wśród uczniów. Uczestnicy dowiedzą się, jak stworzyć w klasie atmosferę sprzyjającą swobodnemu myśleniu, jak zadawać otwarte pytania, które pobudzają wyobraźnię, oraz jak oceniać i doceniać różnorodne pomysły uczniów. Kurs skupi się na praktycznych przykładach i ćwiczeniach, które można zastosować na każdej lekcji, niezależnie od przedmiotu.

Przejdź do strony szkolenia

Model ramy instrukcyjnej na przedmiotach zawodowych

  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Ewa Rosołowska

Model ramy instrukcyjnej na przedmiotach zawodowych

Cel:

Poznanie zasad prowadzenia lekcji wg modelu ramy konstrukcyjnej na zajęciach z przedmiotów zawodowych.

Przejdź do strony szkolenia

STEAM-owe nauczanie zawodowe

  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła

STEAM-owe nauczanie zawodowe

Szkolenie  STEAM-owe nauczanie zawodowe

Cel: Zapoznanie nauczycieli przedmiotów zawodowych z koncepcją STEAM jego znaczeniem, korzyściami i praktycznym       
          wykorzystaniem.

Program szkolenia:

               1. STEAM - podstawowe założenia:
    • Interdyscyplinarność: Połączenie nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w jeden komplementarny proces edukacyjny.
    • Praktyczne doświadczenie: Nauka poprzez działanie, eksperymenty i rozwiązywanie problemów.
    • Kreatywność i innowacyjność: Rozwijanie umiejętności wymyślania nowych pomysłów i znajdowania kreatywnych rozwiązań.
    • Krytyczne myślenie: Umiejętność analizowania informacji, formułowania hipotez i wyciągania wniosków.
    • Współpraca: Praca w zespole, dzielenie się wiedzą i wzajemne wsparcie.

    2. Dlaczego STEAM w nauczaniu zawodowym?

    • Przygotowanie uczniów do wyzwań współczesnego rynku pracy: Kształtowanie umiejętności niezbędnych w dynamicznie rozwijających się zawodach.
    • Zwiększenie motywacji i zaangażowania uczniów: Nauka poprzez zabawę i praktyczne działanie sprawia, że nauka staje się bardziej atrakcyjna.
    • Rozwój kluczowych kompetencji: Krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność, praca zespołowa.
    • Lepsze przygotowanie do studiów wyższych: STEAM stwarza solidne fundamenty do dalszej nauki na kierunkach technicznych i ścisłych.

    3. Praktyczne podejście do STEAM w kształceniu zawodowym:

    • Wykorzystanie projektów: Uczniowie pracują nad zadaniami opartymi na autentycznych problemach, integrując wiedzę z różnych dziedzin.
    • Zajęcia laboratoryjne i warsztaty: Praktyczne doświadczenia pozwalają na lepsze zrozumienie omawianych zagadnień.
    • Nowoczesne technologie: Wykorzystanie druku 3D, robotyki, programowania i innych narzędzi technologicznych.
    • Współpraca z przedstawicielami biznesu: Zaangażowanie ekspertów z różnych branż w proces edukacyjny

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Nabycie wiedzy na temat koncepcji STEAM i jej znaczenia w nauczaniu zawodowym.
  • Poznanie praktycznych metod i strategii nauczania STEAM.
  • Zdobycie umiejętności projektowania i realizacji projektów STEAM w szkole zawodowej.
  • Nawiązanie kontaktów z innymi nauczycielami i przedstawicielami biznesu.

Uczestnicy szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli przedmiotów zawodowych ze wszystkich typów szkół zawodowych.


Przejdź do strony szkolenia

Wstrzymać nudę, ruszyć budę – escape room w edukacji zawodowej

  • Kierownik: Marian Kuć
  • Autor szkolenia: Grażyna Lech

Nauczyciel kształcenia zawodowego na starcie

  • Kierownik: Marian Kuć
  • Autor szkolenia: Renata Kreft
  • Autor szkolenia: Grażyna Lech
  • Autor szkolenia: Monika Mazur-Mitrowska
  • Autor szkolenia: Elżbieta Małek
  • Autor szkolenia: Ewa Rosołowska
  • Autor szkolenia: Katarzyna Trybuła
  • Nauczyciel konsultant: Katarzyna Sasal

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

  • Autor szkolenia: Elżbieta Małek

Kreatywność i innowacyjność w edukacji zawodowej podstawą procesu uczenia się przez całe życie

Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli szkół branżowych, doradców zawodowych oraz innych zainteresowanych tematyką kursu.

Podczas kursu realizowane są 3 moduły: 

1. Kreatywność i innowacyjność w nauczaniu zawodu.

2. Rola nauczyciela w skutecznym motywowaniu uczniów do nauki.

3. Umiejętności/ kompetencje przyszłości jako drogowskaz do planowania dalszej nauki ucznia i absolwenta szkoły branżowej.

Przejdź do strony szkolenia
You are not logged in. (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
Powered by Moodle