Przejdź do głównej zawartości
Elearning MSCDN
  • Strona główna
  • Szkolenia
  • Wyszukiwarka
  • Zasady
    zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
  • Strona MSCDN
  • Więcej
Polski ‎(pl)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Zaloguj się
Strona główna Szkolenia Wyszukiwarka Zasady Minimalizuj Rozwiń
zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
Strona MSCDN
  1. Kursy
  2. Nauki przyrodnicze

Nauki przyrodnicze

Rozwiń wszystko

Biologia

Chemia

Fizyka

Geografia

2_Przemiany energii. Modułowe pracownie przyrodnicze.

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

2_Przemiany energii. Modułowe pracownie przyrodnicze.

Celem kursu jest przedstawienie możliwości wykorzystania w procesie dydaktycznym zestawu edukacyjnego Modułowych Pracowni Przyrodniczych CNK. Energia

1. Modułowe Pracownie Przyrodnicze Centrum Nauki Kopernik - idea i koncepcja pedagogiczna. 

2. Elementy wyposażenia zestawu edukacyjnego MPP: ENERGIA.

3. Przemiany energii - proste doświadczenia z wykorzystaniem zestawu edukacyjnego.

4.Propozycje scenariuszy zajęć z przedmiotów edukacji przyrodniczej.



Przejdź do strony szkolenia

25_Wykorzystanie narzędzi TIK w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

DziałajMy dla planeTy - Świat na wyciągnięcie ręki

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

DziałajMy dla planeTy - Świat na wyciągnięcie ręki

Celem szkolenia "Świat na wyciągnięcie ręki - dobre praktyki w edukacji globalnej" jest ukazanie edukacji globalnej jako nowego wyzwania i inspiracji dla współczesnej pedagogiki. Kształtowanie postaw i respektowanie ważnych kulturowo wartości społecznych.

Moduły szkolenia:

1. Edukacja globalna odpowiedzią edukacyjną na światowe procesy globalizacyjne.
2. Cele Zrównoważonego Rozwoju i ich realizacja. Kształtowanie postaw i respektowanie ważnych kulturowo wartości społecznych.
3. Przykłady dobrych praktyk: scenariusze zajęć z edukacji globalnej.

Przejdź do strony szkolenia

Klimatyczne inspiracje – razem dla klimatu. Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (chemia, biologia, fizyka, geografia, przyroda)

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

Klimatyczne inspiracje – razem dla klimatu. Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (chemia, biologia, fizyka, geografia, przyroda)

Celem kursu "Klimatyczne inspiracje – razem dla klimatu. Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (chemia, biologia, fizyka, geografia, przyroda)" jest wymiana doświadczeń w zakresie metodyki nauczania przedmiotów przyrodniczych (przyroda, biologia, fizyka, geografia, chemia) ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej zmian klimatycznych zawartych w podstawie programowej.

Moduły sieci:

1. Powietrzne opowieści: Zanieczyszczenia atmosferyczne a klimat czyli podróż przez smog, pyłki, aerozole i ich wpływ na globalne ocieplenie.
2. Zaklęcia wodne: Jak zmiana klimatu wpływa na źródła wody?
3. Klimatyczne metamorfozy krajobrazu – podróż przez czas i przestrzeń.
4. Ekologiczne wybory czyli codzienny taniec między etyką zakupów, dietą a zrównoważonym stylem życia. Krok w lewo – mniej plastiku, krok w prawo – mniejszy ślad węglowy!

Przejdź do strony szkolenia

Grywalizacja – sposób skutecznego angażowania i motywowania uczniów do nauki

  • Autor szkolenia: Maria Sykut

Grywalizacja – sposób skutecznego angażowania i motywowania uczniów do nauki

Wprowadzenie grywalizacji, znanej również jako gamifikacja, do środowiska szkolnego obejmuje zastosowanie   elementów charakterystycznych dla gier oraz  technik ich projektowania w kontekście edukacyjnym. Ten innowacyjny nurt ma na celu nie tylko dostarczenie uczniom nowatorskiego spojrzenia na procesy nauki, lecz przede wszystkim stworzenie atrakcyjnego i angażującego środowiska edukacyjnego.  

  Cel ogólny szkolenia:

  • zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie motywowania uczniów do nauki, wykorzystanie grywalizacji w planowaniu pracy edukacyjnej.

Moduły:

1. Moja ulubiona gra – dlaczego nie mogę się od niej oderwać?
2. Gra a grywalizacja.
3. Pokolenie Z – czy potrafię porozumieć się z moim uczniem?
4. Projektowanie zgrywalizowanych zajęć edukacyjnych.

Przejdź do strony szkolenia

Reforma edukacji od 2017 r. Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

  • Autor szkolenia: Ewa Tarnowska

Reforma edukacji od 2017 r. Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

1. Rola zajęć terenowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.

2. Metodyka prowadzenia zajęć w terenie.

3. Prezentacja i przygotowanie różnorodnych zajęć terenowych

Przejdź do strony szkolenia

Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej

  • Autor szkolenia: Ewa Tarnowska

Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej

Celem kursu jest poznanie skutecznych metod i technik aktywizujących pracę uczniów podczas zajęć szkolnych.

Kurs obejmuje realizację modułów:

1. Uwarunkowania procesu nauczania –uczenia się.
2. Czynniki wpływające na aktywność ucznia. Znaczenie „rozgrzewek mentalnych” w procesie dydaktycznym. Przykłady rozwiązań w zakresie edukacji przyrodniczej.
3. Zastosowanie metod i technik aktywizujących w pracy z uczniami - przykłady skutecznych rozwiązań metodycznych.

Przejdź do strony szkolenia
Nie jesteś zalogowany(a) (Zaloguj się)
Podsumowanie zasad przechowywania danych
Pobierz aplikację mobilną
Wspierane przez Moodle