Skip to main content
Elearning MSCDN
  • Home
  • Szkolenia
  • Wyszukiwarka
  • Zasady
    zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
  • Strona MSCDN
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Log in
Home Szkolenia Wyszukiwarka Zasady Collapse Expand
zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
Strona MSCDN
  1. Courses
  2. Nauki przyrodnicze

Nauki przyrodnicze

Expand all

Biologia

Chemia

Fizyka

Geografia

2_Przemiany energii. Modułowe pracownie przyrodnicze.

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

2_Przemiany energii. Modułowe pracownie przyrodnicze.

Celem kursu jest przedstawienie możliwości wykorzystania w procesie dydaktycznym zestawu edukacyjnego Modułowych Pracowni Przyrodniczych CNK. Energia

1. Modułowe Pracownie Przyrodnicze Centrum Nauki Kopernik - idea i koncepcja pedagogiczna. 

2. Elementy wyposażenia zestawu edukacyjnego MPP: ENERGIA.

3. Przemiany energii - proste doświadczenia z wykorzystaniem zestawu edukacyjnego.

4.Propozycje scenariuszy zajęć z przedmiotów edukacji przyrodniczej.



Przejdź do strony szkolenia

25_Wykorzystanie narzędzi TIK w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

DziałajMy dla planeTy - Świat na wyciągnięcie ręki

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

DziałajMy dla planeTy - Świat na wyciągnięcie ręki

Celem szkolenia "Świat na wyciągnięcie ręki - dobre praktyki w edukacji globalnej" jest ukazanie edukacji globalnej jako nowego wyzwania i inspiracji dla współczesnej pedagogiki. Kształtowanie postaw i respektowanie ważnych kulturowo wartości społecznych.

Moduły szkolenia:

1. Edukacja globalna odpowiedzią edukacyjną na światowe procesy globalizacyjne.
2. Cele Zrównoważonego Rozwoju i ich realizacja. Kształtowanie postaw i respektowanie ważnych kulturowo wartości społecznych.
3. Przykłady dobrych praktyk: scenariusze zajęć z edukacji globalnej.

Przejdź do strony szkolenia

Klimatyczne inspiracje – razem dla klimatu. Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (chemia, biologia, fizyka, geografia, przyroda)

  • Autor szkolenia: Hanna Habera
  • Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
  • Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
  • Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek

Klimatyczne inspiracje – razem dla klimatu. Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (chemia, biologia, fizyka, geografia, przyroda)

Celem kursu "Klimatyczne inspiracje – razem dla klimatu. Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (chemia, biologia, fizyka, geografia, przyroda)" jest wymiana doświadczeń w zakresie metodyki nauczania przedmiotów przyrodniczych (przyroda, biologia, fizyka, geografia, chemia) ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej zmian klimatycznych zawartych w podstawie programowej.

Moduły sieci:

1. Powietrzne opowieści: Zanieczyszczenia atmosferyczne a klimat czyli podróż przez smog, pyłki, aerozole i ich wpływ na globalne ocieplenie.
2. Zaklęcia wodne: Jak zmiana klimatu wpływa na źródła wody?
3. Klimatyczne metamorfozy krajobrazu – podróż przez czas i przestrzeń.
4. Ekologiczne wybory czyli codzienny taniec między etyką zakupów, dietą a zrównoważonym stylem życia. Krok w lewo – mniej plastiku, krok w prawo – mniejszy ślad węglowy!

Przejdź do strony szkolenia

Grywalizacja – sposób skutecznego angażowania i motywowania uczniów do nauki

  • Autor szkolenia: Maria Sykut

Grywalizacja – sposób skutecznego angażowania i motywowania uczniów do nauki

Wprowadzenie grywalizacji, znanej również jako gamifikacja, do środowiska szkolnego obejmuje zastosowanie   elementów charakterystycznych dla gier oraz  technik ich projektowania w kontekście edukacyjnym. Ten innowacyjny nurt ma na celu nie tylko dostarczenie uczniom nowatorskiego spojrzenia na procesy nauki, lecz przede wszystkim stworzenie atrakcyjnego i angażującego środowiska edukacyjnego.  

  Cel ogólny szkolenia:

  • zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie motywowania uczniów do nauki, wykorzystanie grywalizacji w planowaniu pracy edukacyjnej.

Moduły:

1. Moja ulubiona gra – dlaczego nie mogę się od niej oderwać?
2. Gra a grywalizacja.
3. Pokolenie Z – czy potrafię porozumieć się z moim uczniem?
4. Projektowanie zgrywalizowanych zajęć edukacyjnych.

Przejdź do strony szkolenia

Reforma edukacji od 2017 r. Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

  • Autor szkolenia: Ewa Tarnowska

Reforma edukacji od 2017 r. Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

1. Rola zajęć terenowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.

2. Metodyka prowadzenia zajęć w terenie.

3. Prezentacja i przygotowanie różnorodnych zajęć terenowych

Przejdź do strony szkolenia

Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej

  • Autor szkolenia: Ewa Tarnowska

Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej

Celem kursu jest poznanie skutecznych metod i technik aktywizujących pracę uczniów podczas zajęć szkolnych.

Kurs obejmuje realizację modułów:

1. Uwarunkowania procesu nauczania –uczenia się.
2. Czynniki wpływające na aktywność ucznia. Znaczenie „rozgrzewek mentalnych” w procesie dydaktycznym. Przykłady rozwiązań w zakresie edukacji przyrodniczej.
3. Zastosowanie metod i technik aktywizujących w pracy z uczniami - przykłady skutecznych rozwiązań metodycznych.

Przejdź do strony szkolenia
You are not logged in. (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
Powered by Moodle