- Autor szkolenia: Hanna Habera
- Nauczyciel konsultant: Anna Janowska
- Nauczyciel konsultant: Jolanta Kubik
- Nauczyciel konsultant: Agnieszka Taborek
Zmiany w podstawie programowej 2024
Celem szkolenia jest analizowanie zmian w treściach zmodyfikowanej podstawy programowej przedmiotów edukacji przyrodniczej.
Moduły szkolenia:
1. Status prawny oraz struktura zmodyfikowanej podstawy programowej z
biologii/chemii/ geografii/ fizyki realizowanej w szkole podstawowej i w
szkołach ponadpodstawowych.
2. Analiza zmian w treściach
zmodyfikowanej podstawy programowej przedmiotów edukacji przyrodniczej w
odniesieniu do wymagań, działów tematycznych oraz interdyscyplinarnego
ujęcia z innymi przedmiotami.
3. Warunki realizacji treści zmodyfikowanej podstawy programowej z przedmiotów edukacji przyrodniczej.
4.
Wybór i dostosowanie metod realizacji treści zmodyfikowanej podstawy
programowej do potrzeb i możliwości rozwojowych uczniów oraz warunków, w
których funkcjonuje szkoła.
- Autor szkolenia: Maria Sykut
Grywalizacja – sposób skutecznego angażowania i motywowania uczniów do nauki
Wprowadzenie grywalizacji, znanej również jako gamifikacja, do środowiska szkolnego obejmuje zastosowanie elementów charakterystycznych dla gier oraz technik ich projektowania w kontekście edukacyjnym. Ten innowacyjny nurt ma na celu nie tylko dostarczenie uczniom nowatorskiego spojrzenia na procesy nauki, lecz przede wszystkim stworzenie atrakcyjnego i angażującego środowiska edukacyjnego.
Cel ogólny szkolenia:
- zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie motywowania uczniów do nauki, wykorzystanie grywalizacji w planowaniu pracy edukacyjnej.
Moduły:
1. Moja ulubiona gra – dlaczego nie mogę się od niej oderwać?
2. Gra a grywalizacja.
3. Pokolenie Z – czy potrafię porozumieć się z moim uczniem?
4. Projektowanie zgrywalizowanych zajęć edukacyjnych.
- Autor szkolenia: Ewa Tarnowska
Reforma edukacji od 2017 r. Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
1. Rola zajęć terenowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.
2. Metodyka prowadzenia zajęć w terenie.
3. Prezentacja i przygotowanie różnorodnych zajęć terenowych- Autor szkolenia: Ewa Tarnowska
Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej
Celem kursu jest poznanie skutecznych metod i technik aktywizujących pracę uczniów podczas zajęć szkolnych.
Kurs obejmuje realizację modułów:
1. Uwarunkowania procesu nauczania –uczenia się.
2. Czynniki wpływające na aktywność ucznia. Znaczenie „rozgrzewek mentalnych” w procesie dydaktycznym. Przykłady rozwiązań w zakresie edukacji przyrodniczej.
3. Zastosowanie metod i technik aktywizujących w pracy z uczniami - przykłady skutecznych rozwiązań metodycznych.