- Autor szkolenia: Maria Sykut
Zmiany w treściach podstawy programowej z biologii/geografii/chemii/fizyki w szkole podstawowej obowiązujące od 1 września 2024 r.
Serdecznie zapraszam na szkolenie pt. Zmiany w treściach podstawy programowej z biologii/geografii/chemii/fizyki w szkole podstawowej obowiązujące od 1 września 2024 r.
Cele szkolenia:
- Kształtowanie kompetencji nauczycieli przedmiotów przyrodniczych szkół podstawowych w zakresie realizacji treści zmodyfikowanej podstawy programowej obowiązującej od 1 września 2024 r.
- Analizowanie zmian w treściach zmodyfikowanej podstawy programowej przedmiotów edukacji przyrodniczej.
Proszę o zapoznanie się z Sylabusem kursu.
Życzę owocnej pracy.
- Autor szkolenia: Maria Sykut
Grywalizacja – sposób skutecznego angażowania i motywowania uczniów do nauki
Wprowadzenie grywalizacji, znanej również jako gamifikacja, do środowiska szkolnego obejmuje zastosowanie elementów charakterystycznych dla gier oraz technik ich projektowania w kontekście edukacyjnym. Ten innowacyjny nurt ma na celu nie tylko dostarczenie uczniom nowatorskiego spojrzenia na procesy nauki, lecz przede wszystkim stworzenie atrakcyjnego i angażującego środowiska edukacyjnego.
Cel ogólny szkolenia:
- zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie motywowania uczniów do nauki, wykorzystanie grywalizacji w planowaniu pracy edukacyjnej.
Moduły:
1. Moja ulubiona gra – dlaczego nie mogę się od niej oderwać?
2. Gra a grywalizacja.
3. Pokolenie Z – czy potrafię porozumieć się z moim uczniem?
4. Projektowanie zgrywalizowanych zajęć edukacyjnych.
- Autor szkolenia: Ewa Tarnowska
Reforma edukacji od 2017 r. Zajęcia terenowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
1. Rola zajęć terenowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.
2. Metodyka prowadzenia zajęć w terenie.
3. Prezentacja i przygotowanie różnorodnych zajęć terenowych- Autor szkolenia: Ewa Tarnowska
Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej
Celem kursu jest poznanie skutecznych metod i technik aktywizujących pracę uczniów podczas zajęć szkolnych.
Kurs obejmuje realizację modułów:
1. Uwarunkowania procesu nauczania –uczenia się.
2. Czynniki wpływające na aktywność ucznia. Znaczenie „rozgrzewek mentalnych” w procesie dydaktycznym. Przykłady rozwiązań w zakresie edukacji przyrodniczej.
3. Zastosowanie metod i technik aktywizujących w pracy z uczniami - przykłady skutecznych rozwiązań metodycznych.