Przejdź do głównej zawartości
Elearning MSCDN
  • Strona główna
  • Szkolenia
  • Wyszukiwarka
  • Zasady
    zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
  • Strona MSCDN
  • Więcej
Polski ‎(pl)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Zaloguj się
Strona główna Szkolenia Wyszukiwarka Zasady Minimalizuj Rozwiń
zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
Strona MSCDN
  1. Kursy
  2. Języki obce
  3. Język angielski

Język angielski

WDN Angielski: Konwersatorium

  • Autor szkolenia: Ewa Wódkowska

WDN Angielski: Konwersatorium

Konwersatorium z języka angielskiego dla pracowników MSCDN Wydział w Warszawie w ramach WDN  2024/2025 

Liczba godzin: 1h w tygodniu + praca własna uczestników 

Adresaci szkolenia: pracownicy MSCDN Wydział w Warszawie  

Cele ogólne: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i ułatwianie przygotowania do wystąpień publicznych w języku obcym.  

Cele szczegółowe: Uczestnicy zapoznają się: 

- z zakresem potrzebnych zwrotów i wyrażeń do wypowiadania się na tematy związane ze swoją pracą 

- z platformami edukacyjnymi do doskonalenia znajomości słownictwa, poprawnej wymowy oraz intonacji 

- z metodami analizy tekstu mówionego/ czytanego/ słuchanego i sposobami formułowania pytań 

- ze strategiami wyszukiwania treści kluczowych, synonimów, antonimów, internacjonalizmów i regionalizmów w tekście słuchanym/ czytanym 

- z technikami przyswajania informacji kulturowych, interdyscyplinarnych, integrujących m.in. ciekawe wyrażenia i zwroty, np. popularne powiedzenia szekspirowskie 

 

Tytuły modułów: 

  1. All about me – jak swobodnie mówić o sobie 

  1. English every day – Let’s talk ‘bout….weather/ climate change/ environment 

  1. Things that makes us happy: job? family? friends? dreams? technology? 

  1. "All that glitters is not gold"  - język Shakespeare’owski wplatany do codziennego użycia 

  1. ‘Per aspera ad astra’ - Public speaking and presentations 

  1. Active methods – jak mówić o stylach uczenia, metodach, typach inteligencji, itp 

  1. Reading gives you more – jak wzmacniać swój angielski i czerpać z ciekawego artykułu 

  1. "Brevity is the soul of wit"  - wyrażanie własnej opinii 

  1. “It’s Greek to me” -  wyszukiwanie treści kluczowych w tekście słuchanym/ czytanym 

  1. Learning and education – porównanie różnych stylów uczenia/ nauczania 

  1. Fast food vs healthy food – idiomy związane z jedzeniem  

  1. Health and sport -  Before learning squat down easy so that later you won’t feel dizzy!:   Przed nauką zrób choć przysiad, by Ci w trakcie mózg nie wysiadł! 

  1. Travelling and lifestyles - If you could go anywhere in the world for a holiday, where would you go and why? – propozycje, sugestie, akceptacja, odrzucenie 

  1. Art and Culture – oral mediation: jak prowadzić skuteczną mediację 

  1. Nature and ecology – two monologues do not make a dialogue: interaction with linking words: dwa monologi nie stworzą dialogu 

  1. MEDIA, SCIENCE AND TECHNOLOGY – ideas push the world forward: pomysły popychają świat do przodu 

 Treści kształcenia: 

  1. All About Me – How to Talk Freely About Yourself 

  • Share your interests, passions, and dreams. 

  • Mention your family, work, or school experience. 

  • Discuss your favorite books, movies, or travels. 

  1. English Every Day – Let’s Talk About… Weather/Climate Change/Environment 

  • Discuss climate changes you observe in your region. 

  • Compare current weather to overall climate patterns. 

  • Share ideas for environmental protection. 

  1. Things That Make Us Happy: Job? Family? Friends? Dreams? Technology? 

  • Talk about what brings you happiness. 

  • Consider how work, family, friends, and dreams contribute. 

  • Explore whether technology affects your well-being. 

  1. “All That Glitters Is Not Gold” – Incorporating Shakespearean Language into Everyday Use 

  • Explain this proverb and provide real-life examples. 

  • Are there other Shakespearean quotes or sayings you know? 

  1. ‘Per Aspera Ad Astra’ – Public Speaking and Presentations 

  • Share your experiences with public speaking. 

  • Discuss techniques you use for effective presentations. 

  1. Active Methods – Discussing Learning Styles, Methods, and Types of Intelligence, etc. 

  • Explore various learning and teaching methods. 

  • Do you prefer active or traditional approaches? 

  1. Reading Gives You More – Strengthening Your English and Extracting from Interesting Articles 

  • Share your experiences reading in English. 

  • What topics interest you the most? 

  1. “Brevity Is the Soul of Wit” – Expressing Your Opinion Concisely 

  • How do you express your views succinctly? 

  • Do you have favorite sayings or quotes? 

  1. “It’s Greek to Me” – Finding Key Content in Listening/Reading Texts 

  • How do you handle difficult words or expressions? 

  • Do you use online translation tools? 

  1. Learning and Education – Comparing Different Learning/Teaching Styles 

  • Contrast traditional teaching methods with modern ones. 

  • What do you find most effective? 

  1. Fast Food vs. Healthy Food – Idioms Related to Eating 

  • Share your thoughts on fast food. 

  • Do you prefer a healthy diet? 

  1. Health and Sport – “Before Learning, Squat Down Easy So That Later You Won’t Feel Dizzy!” 

  • How do you maintain your health? 

  • Do you engage in physical activities? 

  1. Travelling and Lifestyles – If You Could Go Anywhere in the World for a Holiday, Where Would You Go and Why? 

  • Where would you like to go during your vacation? 

  • Any favorite destinations? 

  1. Art and Culture – Oral Mediation: Effective Mediation Techniques 

  • Have you experienced mediation? 

  • What skills are essential for successful mediation? 

  1. Nature and Ecology – “Two Monologues Do Not Make a Dialogue: Interaction with Linking Words” 

  • How can we create meaningful dialogues? 

  • Explore the role of linking words. 

  1. Media, Science, and Technology – Ideas Push the World Forward 

  • Discuss how innovative ideas drive progress. 

  • Any recent technological advancements that fascinate you?

FORMY PRACY: 

  • ONLINE – W TRYBIE SYNCHRONICZNYM: praca całą grupą/ parami/ w małych grupach 

  • OFFLINE – W TRYBIE ASYNCHRONICZNYM: praca indywidualna, praca całą grupą w chmurze/ aplikacji 

METODY i TECHNIKI PRACY: 

  • Prezentacja  multimedialna 

  • Dyskusja 

  • Mediacja 

  • Konwersacja 

  • Gra dydaktyczna 

  • Drama 

  • Suggestopedia 

 

 Rozkład zajęć: Spotkania będą się odbywać raz w tygodniu, w wymiarze 1 godziny dydaktycznej i 15 min konsultacji: środa: 13:00 – 14:00  

Narzędzie ewaluacji: ankieta poszkoleniowa 

Literatura przedmiotu: 

  1. Martin Hewings Advanced Grammar In Use, Cambridge University Press 

  1. Michael Vince, Advanced Language Practice With Key, Macmillan Education 

  1. Introduction to English literature.  

Sources: https://www.shakespeare.org.uk   https://www.masterclass.com/articles/charlesdickens-life-and-career

watch
https://www.britannica.com/search?query=Charles+dickens ; 

https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/course/shakespeare ; 

 https://www.arthurconandoyle.com https://www.britannica.com/biography/Arthur-ConanDoyle

watch
watch
watch
https://www.janeausten.org https://www.imdb.com/title/tt0414387/ ; 

 Language and Culture and Cuisine 

https://www.imdb.com/title/tt0414387/ https://tv.apple.com/us/show/reign/umc.cmc.464wjxqwc31bw546b1l14gb75 https://lwtheatres.co.uk/theatres/his-majestys/ https://www.princeedwardtheatre.co.uk https://www.shakespearesglobe.com https://www.bbcgoodfood.com/recipes/shortbreadbiscuits https://www.bbcgoodfood.com/recipes/easy-steak-pie https://www.thewholesomedish.com/the-best-classic-shepherds-pie/ https://www.daringgourmet.com/toad-in-the-hole-british-sausage-and-yorkshire- puddingbake/ https://www.bbcgoodfood.com/travel/uk/best-fish-and-chip-shops-uk https://www.bbcgoodfood.com/recipes/classic-fudge https://www.thereciperebel.com/moms-homemade-buns/ https://www.daringgourmet.com/christmas-pudding/ https://www.delish.com/cooking/recipe-ideas/a58347/irish-coffee-recipe/ https://www.bbc.co.uk/programmes/b006xnzc https://www.youtube.com/@OfficialGrahamNorton Synonyms, antonyms, homophone and homonyms.  

Materiały edukacyjne dla uczestników: 

  • Platforma MOODLE zawierająca materiały po każdym module 


Przejdź do strony szkolenia
Nie jesteś zalogowany(a) (Zaloguj się)
Podsumowanie zasad przechowywania danych
Pobierz aplikację mobilną
Wspierane przez Moodle