- Autor szkolenia: Ewa Wódkowska
WDN Hiszpański: Konwersatorium
Zajęcia z języka hiszpańskiego w ramach WDN:
Prowadzący: Ewa Wódkowska
Spotkania: środa, godz. 14:00 - 15:00, sala 21 MSCDN
Cel ogólny: Nauka i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych w j. hiszpańskim
Cele operacyjne zajęć:
1. praca nad rozwojem indywidualnych strategii uczenia się, rozwijania zainteresowań językowych
2. rozpoznawanie swoich możliwości i pozytywne odnoszenie się do błędów jako do naturalnej części procesu nauki
3. inspirowanie do podejmowania się trudniejszych zadań – dialogi, konwersacje, redagowanie wiadomości
4. osiągnięcie samodzielności w opanowanym zakresie elementarnej, praktycznej znajomości podstawowego słownictwa i gramatyki
Zajęcia będą prowadzone w języku hiszpańskim.
Formy pracy: |
| Indywidualna Grupowa | |
Metody pracy: |
| Metoda TPR (Total Physical Responce)– nauka wspomagana ruchem Metoda TCL(Teacher Centred Learning) – treści, zagadnienia i formy pracy są proponowane przez nauczyciela Metoda SCL(Student Centred Learning) - treści, zagadnienia i formy pracy wynikają z propozycji uczestników Metoda Suggestopedia – uczeń na podstawie dwóch identycznych tekstów w różnych językach znajduje kontekst i znaczenie Metoda komunikacyjna - wszystkie sytuacje występujące na zajęciach są pretekstem do komunikowania się, wspólnego podejmowania dyskusji, rozwiązywania problemów i doskonalenia się w sferze intelektualnej i społecznej Gra dydaktyczna z wykorzystaniem aplikacji do nauczania-uczenia się j. obcych
| |
Środki dydaktyczne: |
| Materiały kulturoznawcze z biur turystycznych, gry autorskie, prezentacje multimedialne Przewodniki turystyczne Karty do konwersacji Mapy |
- Autor szkolenia: Ewa Wódkowska
Wspomaganie procesu nauczania-uczenia się języka hiszpańskiego w kontekście przygotowania do egzaminów zewnętrznych
Adresaci szkolenia: nauczyciele języka hiszpańskiego
Cel ogólne:
1. Wsparcie metodyczne dla nauczycieli przygotowujących uczniów do egzaminów zewnętrznych z języka hiszpańskiego
2. Wspomaganie nauczycieli języka hiszpańskiego w zakresie doskonalenia warsztatu pracy, w tym wymiana doświadczeń i analiza przykładów dobrych praktyk
Cele szczegółowe:
Uczestnicy
- poszerzą kompetencje merytoryczne z zakresu dydaktyki i metodyki oraz przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych poprzez wymianę doświadczeń i analizę przykładów zadań egzaminacyjnych;
- udoskonalą warsztat pracy w zakresie tworzenia i doboru pomocy dydaktycznych w procesie przygotowania uczniów do egzaminów;
- zwiększą swoje kompetencje w zakresie znajomości i wykorzystania narzędzi pomiaru dydaktycznego.