- Autor szkolenia: Ewa Wódkowska
Od słuchania i czytania do twórczego opowiadania doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z lekturą i audiobookiem na lekcji języka hiszpańskiego i angielskiego
1. Tytuł formy: Od słuchania i czytania do twórczego opowiadania doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z lekturą i audiobookiem na lekcji języka hiszpańskiego i angielskiego
2. Rodzaj formy: sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli
3. Autor programu: Ewa Wódkowska
4. Liczba godzin: 26: 16 h MS TEAMS, 10 h: praca własna uczestników kursu;
5. Adresaci szkolenia: Nauczyciele języka hiszpańskiego i angielskiego ze szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
6. Cele ogólne: doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z lekturą i audiobookiem na lekcji języka hiszpańskiego i angielskiego
7. Cele szczegółowe: Nauczyciele zapoznają się:
- z propozycjami lektur do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego i hiszpańskiego
- z platformami edukacyjnymi oferującymi audiobooki lub elektroniczne wersje lektur
- z modelem lekcji opartej na zadaniach: przed czytaniem/ słuchaniem, w trakcie czytania/ słuchania, po czytaniu/ słuchaniu
- z metodami analizy tekstu, sposobami formułowania pytań, strategiami wyszukiwania treści kluczowych
- z technikami przyswajania informacji kulturowych, interdyscyplinarnych, integrujących m.in. treści przyrodnicze i matematyczne
- z narzędziami AI do monitorowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki
- z narzędziami AI do testowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki
- z przykładami projektów edukacyjnych opartych na realizacji lektury
8. Tytuły modułów:
1. Jak powiązać realizację lektury z realizacją wymogów podstawy programowej w oparciu o przykłady lektur
2. Przegląd platform edukacyjnych oferujących audiobooki lub elektroniczne wersje lektur
3. Praca z lekturą na lekcji oparta na zadaniach; „przed czytaniem/ słuchaniem, w trakcie czytania/ słuchania, po czytaniu/ słuchaniu
4. Metody analizy tekstu, sposobami formułowania pytań, strategiami wyszukiwania treści kluczowych
5. Techniki przyswajania informacji kulturowych, interdyscyplinarnych, integrujących m.in. treści przyrodnicze i matematyczne
6. Narzędzia do monitorowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki
7. Narzędzia do testowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki
8. Przykłady projektów edukacyjnych opartych na realizacji lektury
Treści kształcenia:
Wymagania podstawy programowej i ich realizacja w kontekście realizacji lektur na lekcji
· Przypomnienie treści z wymagań Podstawy Programowej
· Wyszukiwanie treści z wymagań Podstawy Programowej w przykładach konkretnych lektur (lista w Bibliografii)
Platformy edukacyjne zawierające dostęp do wersji cyfrowych lektur lub ich audiobooków
· Platformy wydawnictw edukacyjnych (Pearson, Macmillan, LektorKlett, Oxford, Edelsa, EdiNumen, Difusión, Draco) lekturami dostosowanymi do poziomów języka (A1-C2)
Praca z lekturą na lekcji oparta na zadaniach; „przed czytaniem/ słuchaniem, w trakcie czytania/ słuchania, po czytaniu/ słuchaniu
· Przykłady zadań przed czytaniem/ słuchaniem – wprowadzenie wyrażeń i zwrotów potrzebnych do zrozumienia treści kluczowych na przykładach konkretnych lektur (Bibliografia)
· Przykłady zadań w trakcie czytania/ słuchania – nacisk na treści kluczowe celem ich lepszego zapamiętania, zrozumienia i utrwalenia na przykładach konkretnych lektur (Bibliografia)
· Przykłady zadań po czytaniu/ słuchaniu – przejście od umiejętności receptywnych do umiejętności produktywnych: nacisk na umiejętność przetwarzania poznanych wyrażeń i zwrotów i wykorzystania ich w konkretnych sytuacjach komunikacyjnych na przykładach konkretnych lektur (Bibliografia)
Metody analizy tekstu, formułowania pytań i strategii wyszukiwania treści kluczowych
· Wyszukiwanie internacjonalizmów, regionalizmów, synonimów, antonimów i oksymoronów
· Wyrażenia pytajne do konstruowania wyrażeń w sytuacjach komunikacyjnych
· Redagowanie planu wydarzeń
· Streszczenie tekstu/ nagrania
Techniki przyswajania informacji kulturowych, interdyscyplinarnych, integrujących m.in. treści przyrodnicze i matematyczne
· Orientacja na mapie – lokalizacja miejsca akcji
· Opis miejsca akcji (wielkość, poziom uprzemysłowienia, lokalne zwyczaje, zabytki kultury, pomniki przyrody)
Narzędzia do monitorowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki
· Aplikacja Quizlet
· Aplikacja Wordwall
· Aplikacja Wizer.me
· Aplikacja MC OFFICE SWAY
· Zadania proponowane przez autora i wydawnictwa
Narzędzia do testowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki
· Aplikacja Quizizz
· Aplikacja Learning Apps
Przykłady projektów edukacyjnych opartych na realizacji lektury
· LEER TE DA MÁS
· READING GIVES YOU MORE
9. Zasady rekrutacji uczestników: elektroniczny formularz zgłoszeniowy
10. Sposoby realizacji (formy i metody pracy):
FORMY PRACY:
· ONLINE – W TRYBIE SYNCHRONICZNYM: praca całą grupą/ parami/ w małych grupach
· OFFLINE – W TRYBIE ASYNCHRONICZNYM: praca indywidualna
METODY PRACY:
· Wykład
· Prezentacja multimedialna
· Gra dydaktyczna
· Drama
- Autor szkolenia: Renata Kreft
Ocenianie wspierające proces uczenia (się)
2. Ocenianie jako proces i system.
3. Psychologiczne pułapki oceniania.
4. Efektywne metody i formy oceniania wewnątrzszkolnego.
5. Funkcja oceniania wewnątrzszkolnego.
6. Przykłady dobrych praktyk.
- Autor szkolenia: Mariola Charyton
- Autor szkolenia: Aneta Gładys
- Autor szkolenia: Katarzyna Małkowska-Gąska
Nauczyciel języka obcego na starcie
Kurs online mający na celu wyposażenie nauczycieli języków obcych rozpoczynających pracę w podstawowe kompetencje dydaktyczno-metodyczne oraz wsparcie w planowaniu rozwoju i awansie zawodowym.
Kurs składa się z dwóch części: ogólnej i przedmiotowej o łącznej liczbie 50 godz. dydaktycznych.
Część ogólna - 25 godz. podzielona jest na 5 modułów, każdy po 5 godz. dydaktycznych.
Część przedmiotowa - 25 godz. podzielona również na 5 modułów, każdy po 5 godz. dydaktycznych.
Moduły realizowane są w formule online (spotkania w aplikacjach MS Teams lub Zoom).
- Kierownik: Ewa Lubczyńska
- Autor szkolenia: Beata Dorota Wąsowska-Narojczyk
- Autor szkolenia: Ewa Wódkowska
- Autor szkolenia: Robert Albrecht
- Autor szkolenia: Katarzyna Borowska
- Autor szkolenia: Renata Kiliańska
- Autor szkolenia: Monika Stępniewska
ROZMOWY PRIORYTETOWE. Autorytety o języku łacińskim i kulturze klasycznej, wychowawczej roli szkoły oraz blaskach i cieniach oceniania szkolnego
ROZMOWY PRIORYTETOWE. Autorytety o języku łacińskim i kulturze klasycznej,wychowawczej roli szkoły oraz blaskach i cieniach oceniania szkolnego
Cel: Konferencja ma na celu poszerzenie wiedzy i umiejętności dyrektorów szkół w zakresie rozumienia i wdrażania kierunków polityki oświatowej Państwa.
Grupa docelowa: Konferencja jest przeznaczona dla dyrektorów szkół.
Forma: Konferencja będzie odbywać się w formie podcastów, które będą dostępne na platformie Moodle od 1 stycznia 2024 r. do 29 lutego 2024 r.
Program: Konferencja będzie podzielona na cztery moduły:
1. Wspierać rodzinę, czy współpracować z rodziną? O wychowawczej roli szkoły w świetle współczesnych wyzwań i zagrożeń.
2. Dlaczego warto uczyć się łaciny i co może dać współczesnemu człowiekowi kultura klasyczna?
3. Czy możliwa jest szkoła bez oceny?
4. Dyskusja wokół oceniania szkolnego
Prelegenci:
- Moduł 1: dr Aleksandra Piotrowska, Uniwersytet Warszawski
- Moduł 2: ks. prof. dr hab. Artur Katolo, Uniwersytet Jagielloński
- Moduł 3: dr Marzena Żylińska, Uniwersytet Gdański
- Moduł 4: Krystyna Mucha, dyrektor Wydziału Kształcenia Ogólnego Kuratorium Oświaty w Warszawie, Sławomir Kasprzak, dyrektor Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie
obowiązkowego: "Dyskusja wokół oceniania szkolnego"
i dodatkowego wybranego spośród trzech pozostałych, zgodnie z potrzebą Państwa szkoły
Zapraszamy oczywiście do odsłuchania wszystkich materiałów!
Życzymy przyjemnego i owocnego uczestnictwa w konferencji!