Przejdź do głównej zawartości
Elearning MSCDN
  • Strona główna
  • Szkolenia
  • Wyszukiwarka
  • Zasady
    zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
  • Strona MSCDN
  • Więcej
Polski ‎(pl)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Zaloguj się
Strona główna Szkolenia Wyszukiwarka Zasady Minimalizuj Rozwiń
zasady zapisów na szkolenia prawa autorskie RODO
Strona MSCDN
  1. Kursy
  2. Języki obce

Języki obce

Rozwiń wszystko

Język angielski

Język hiszpański

Język niemiecki

Lapbook jako aktywizująca metoda pracy na lekcji języka obcego.

  • Autor szkolenia: Mariola Charyton
  • Nauczyciel konsultant: Marzena Balcerzak

Lapbook jako aktywizująca metoda pracy na lekcji języka obcego.

Cele kursu:

Zapoznanie nauczycieli ze sposobami wykorzystania lapbooka w nauczaniu języka obcego.
22.10.2024 r. - Wstęp  I moduł - Zoom w godz. 15.30 - 17.45
28.10 - 01.11.2024 r. - II moduł
02.11 - 15.11.2024 r. - III moduł
18.11.2024 r. - Zakończenie - Ewaluacja szkolenia

Warunkiem zaliczenia udziału w kursie jest  aktywność Państwa na platformie w postaci nie tylko korzystania z zamieszczonych tu materiałów, ale przede wszystkim wykonywanie zamieszczonych zadań oraz dzielenie się własnymi propozycjami ciekawych rozwiązań metodycznych, zgodnych z tematem szkolenia. 

Przejdź do strony szkolenia

Od słuchania i czytania do twórczego opowiadania doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z lekturą i audiobookiem na lekcji języka hiszpańskiego i angielskiego

  • Autor szkolenia: Ewa Wódkowska

Od słuchania i czytania do twórczego opowiadania doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z lekturą i audiobookiem na lekcji języka hiszpańskiego i angielskiego

1. Tytuł formy: Od słuchania i czytania do twórczego opowiadania doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z lekturą i audiobookiem na lekcji języka hiszpańskiego i angielskiego

2. Rodzaj formy: sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli

3. Autor programu: Ewa Wódkowska

4. Liczba godzin: 26: 16 h MS TEAMS, 10 h:  praca własna uczestników kursu; 

Terminy spotkań sieci, to: wtorki 17:00 - 18:30 MS TEAMS
22.10.2024, 26.11.2024, 10.12.2024, 14.01.2025, 11.03.2025, 15.04.2025, 13.05.2025, 03.06.2025

5. Adresaci szkolenia: Nauczyciele języka hiszpańskiego i angielskiego ze szkoły podstawowej i ponadpodstawowej

6. Cele ogólne: doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z lekturą i audiobookiem na lekcji języka hiszpańskiego i angielskiego

7. Cele szczegółowe: Nauczyciele zapoznają się:

- z propozycjami lektur do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego i hiszpańskiego

- z platformami edukacyjnymi oferującymi audiobooki lub elektroniczne wersje lektur

- z modelem lekcji opartej na zadaniach: przed czytaniem/ słuchaniem, w trakcie czytania/ słuchania, po czytaniu/ słuchaniu

- z metodami analizy tekstu, sposobami formułowania pytań, strategiami wyszukiwania treści kluczowych

- z technikami przyswajania informacji kulturowych, interdyscyplinarnych, integrujących m.in. treści przyrodnicze i matematyczne

- z narzędziami AI do monitorowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki

- z narzędziami AI do testowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki

- z przykładami projektów edukacyjnych opartych na realizacji lektury

8. Tytuły modułów:

1. Jak powiązać realizację lektury z realizacją wymogów podstawy programowej w oparciu o przykłady lektur

2. Przegląd platform edukacyjnych oferujących audiobooki lub elektroniczne wersje lektur

3. Praca z lekturą na lekcji oparta na zadaniach; „przed czytaniem/ słuchaniem, w trakcie czytania/ słuchania, po czytaniu/ słuchaniu

4. Metody analizy tekstu, sposobami formułowania pytań, strategiami wyszukiwania treści kluczowych

5. Techniki przyswajania informacji kulturowych, interdyscyplinarnych, integrujących m.in. treści przyrodnicze i matematyczne

6. Narzędzia do monitorowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki

7. Narzędzia do testowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki

8. Przykłady projektów edukacyjnych opartych na realizacji lektury

Treści kształcenia:

Wymagania podstawy programowej i ich realizacja w kontekście realizacji lektur na lekcji

· Przypomnienie treści z wymagań Podstawy Programowej

· Wyszukiwanie treści z wymagań Podstawy Programowej w przykładach konkretnych lektur (lista w Bibliografii)

Platformy edukacyjne zawierające dostęp do wersji cyfrowych lektur lub ich audiobooków

· Platformy wydawnictw edukacyjnych (Pearson, Macmillan, LektorKlett, Oxford, Edelsa, EdiNumen, Difusión, Draco) lekturami dostosowanymi do poziomów języka (A1-C2)

Praca z lekturą na lekcji oparta na zadaniach; „przed czytaniem/ słuchaniem, w trakcie czytania/ słuchania, po czytaniu/ słuchaniu

· Przykłady zadań przed czytaniem/ słuchaniem – wprowadzenie wyrażeń i zwrotów potrzebnych do zrozumienia treści kluczowych na przykładach konkretnych lektur (Bibliografia)

· Przykłady zadań w trakcie czytania/ słuchania – nacisk na treści kluczowe celem ich lepszego zapamiętania, zrozumienia i utrwalenia na przykładach konkretnych lektur (Bibliografia)

· Przykłady zadań po czytaniu/ słuchaniu – przejście od umiejętności receptywnych do umiejętności produktywnych: nacisk na umiejętność przetwarzania poznanych wyrażeń i zwrotów i wykorzystania ich w konkretnych sytuacjach komunikacyjnych na przykładach konkretnych lektur (Bibliografia)

Metody analizy tekstu, formułowania pytań i strategii wyszukiwania treści kluczowych

· Wyszukiwanie internacjonalizmów, regionalizmów, synonimów, antonimów i oksymoronów

· Wyrażenia pytajne do konstruowania wyrażeń w sytuacjach komunikacyjnych

· Redagowanie planu wydarzeń

· Streszczenie tekstu/ nagrania

Techniki przyswajania informacji kulturowych, interdyscyplinarnych, integrujących m.in. treści przyrodnicze i matematyczne

· Orientacja na mapie – lokalizacja miejsca akcji

· Opis miejsca akcji (wielkość, poziom uprzemysłowienia, lokalne zwyczaje, zabytki kultury, pomniki przyrody)

Narzędzia do monitorowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki

· Aplikacja Quizlet

· Aplikacja Wordwall

· Aplikacja Wizer.me

· Aplikacja MC OFFICE SWAY

· Zadania proponowane przez autora i wydawnictwa

Narzędzia do testowania postępów uczniów w zakresie opanowania słownictwa i gramatyki

· Aplikacja Quizizz

· Aplikacja Learning Apps

Przykłady projektów edukacyjnych opartych na realizacji lektury

· LEER TE DA MÁS

· READING GIVES YOU MORE

9. Zasady rekrutacji uczestników: elektroniczny formularz zgłoszeniowy

10. Sposoby realizacji (formy i metody pracy):

FORMY PRACY:

· ONLINE – W TRYBIE SYNCHRONICZNYM: praca całą grupą/ parami/ w małych grupach

· OFFLINE – W TRYBIE ASYNCHRONICZNYM: praca indywidualna

METODY PRACY:

· Wykład

· Prezentacja multimedialna

· Gra dydaktyczna

· Drama


Przejdź do strony szkolenia

Ocenianie wspierające proces uczenia (się)

  • Autor szkolenia: Renata Kreft

Ocenianie wspierające proces uczenia (się)

1. Rola oceniania w procesie edukacyjnym - podstawy prawne.
2. Ocenianie jako proces i system.
3. Psychologiczne pułapki oceniania.
4. Efektywne metody i formy oceniania wewnątrzszkolnego.
5.  Funkcja oceniania wewnątrzszkolnego.
6. Przykłady dobrych praktyk.
Przejdź do strony szkolenia

Nauczyciel języka obcego na starcie

  • Autor szkolenia: Mariola Charyton
  • Autor szkolenia: Aneta Gładys
  • Autor szkolenia: Katarzyna Małkowska-Gąska

Nauczyciel języka obcego na starcie

Kurs online mający na celu wyposażenie nauczycieli języków obcych rozpoczynających pracę w podstawowe kompetencje dydaktyczno-metodyczne oraz wsparcie w planowaniu rozwoju i awansie zawodowym. 

Kurs składa się z dwóch części: ogólnej i przedmiotowej o łącznej liczbie 50 godz. dydaktycznych.

Część ogólna - 25 godz. podzielona jest na 5 modułów, każdy po 5 godz. dydaktycznych.

Część przedmiotowa - 25 godz. podzielona również na 5 modułów, każdy po 5 godz. dydaktycznych.

Moduły realizowane są w formule online (spotkania w aplikacjach MS Teams lub Zoom). 


Przejdź do strony szkolenia

ROZMOWY PRIORYTETOWE. Autorytety o języku łacińskim i kulturze klasycznej, wychowawczej roli szkoły oraz blaskach i cieniach oceniania szkolnego

  • Kierownik: Ewa Lubczyńska
  • Autor szkolenia: Beata Dorota Wąsowska-Narojczyk
  • Autor szkolenia: Ewa Wódkowska
  • Autor szkolenia: Robert Albrecht
  • Autor szkolenia: Katarzyna Borowska
  • Autor szkolenia: Renata Kiliańska
  • Autor szkolenia: Monika Stępniewska

ROZMOWY PRIORYTETOWE. Autorytety o języku łacińskim i kulturze klasycznej, wychowawczej roli szkoły oraz blaskach i cieniach oceniania szkolnego

ROZMOWY PRIORYTETOWE. Autorytety o języku łacińskim i kulturze klasycznej,wychowawczej roli szkoły oraz blaskach i cieniach oceniania szkolnego

Cel: Konferencja ma na celu poszerzenie wiedzy i umiejętności dyrektorów szkół w zakresie rozumienia i wdrażania kierunków polityki oświatowej Państwa.

Grupa docelowa: Konferencja jest przeznaczona dla dyrektorów szkół.

Forma: Konferencja będzie odbywać się w formie podcastów, które będą dostępne na platformie Moodle od 1 stycznia 2024 r. do 29 lutego 2024 r.

Program: Konferencja będzie podzielona na cztery moduły:

    1. Wspierać rodzinę, czy współpracować z rodziną? O wychowawczej roli szkoły w świetle współczesnych wyzwań i zagrożeń.

    2.  Dlaczego warto uczyć się łaciny i co może dać współczesnemu człowiekowi kultura klasyczna?

    3. Czy możliwa jest szkoła bez oceny?

    4. Dyskusja wokół oceniania szkolnego

Prelegenci:

  • Moduł 1:  dr Aleksandra Piotrowska, Uniwersytet Warszawski
  • Moduł 2:  ks. prof. dr hab. Artur Katolo, Uniwersytet Jagielloński 
  • Moduł 3: dr Marzena Żylińska, Uniwersytet Gdański
  • Moduł 4: Krystyna Mucha, dyrektor Wydziału Kształcenia Ogólnego Kuratorium Oświaty w Warszawie, Sławomir Kasprzak, dyrektor Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie
Warunki uzyskania zaświadczenia: odsłuchanie co najmniej 2 podcastów:

obowiązkowego: "Dyskusja wokół oceniania szkolnego"

i dodatkowego wybranego spośród trzech pozostałych, zgodnie z potrzebą Państwa szkoły

Zapraszamy oczywiście do odsłuchania wszystkich materiałów!

Życzymy przyjemnego i owocnego uczestnictwa w konferencji!


Przejdź do strony szkolenia
Nie jesteś zalogowany(a) (Zaloguj się)
Podsumowanie zasad przechowywania danych
Pobierz aplikację mobilną
Wspierane przez Moodle